DRONTEN - Het Drontense ‘cult-voetbaltijdschrift’ Panenka gaat na het lanceren van het merk in Japan eind vorig jaar, opnieuw de landsgrenzen over. Panenka en het Belgische magazine voor voetbalromantiek Catenaccio zijn een samenwerking aangegaan.
„We zijn erg in onze nopjes met deze partnerschap”, zegt Bert Talens van Max Cross uit Dronten, uitgever van het blad. „Panenka Magazine was vijf jaar geleden het eerste voetbalcultuurtijdschrift in Nederland. Na onze succesvolle lancering zijn er diverse andere initiatieven ontstaan, waardoor deze niche-markt in ons land behoorlijk verzadigd is.”
Gezamenlijke specials
„België kent alleen Catenaccio. Hoewel we vanaf het begin ook in België gelezen worden, is het goed om er ook een afzetkanaal te hebben. Dat scheelt Belgische bestellers bovendien in de verzendkosten. Daarnaast kunnen we elkaar aanvullen qua expertise en onderwerpen op elkaar afstemmen, zodat de diversiteit voor onze lezers optimaal blijft. We denken zelfs na over gemeenschappelijke ‘specials’.”
Robin Beck, hoofdredacteur en bezieler van Catenaccio Magazine, is nog niet zo lang bezig. „Met ons blad willen wij Koning Voetbal gewoonweg de troon geven die hij verdient. Ons eerste exemplaar is pasgeleden gelanceerd. Hierop ontvingen we hele enthousiaste reacties. Om meer bekendheid te krijgen in Nederland en België komt de samenwerking met Panenka Magazine als geroepen.”
Concreet betekent het partnerschap dat beide redacties in de toekomst artikelen op elkaar gaan afstemmen, waardoor er geen doublures ontstaan, en dat de tijdschriften vanaf heden ook te bestellen zijn in de webshop van de collega’s aan de andere kant van de grens.
Op de foto
Beide magazines bezoeken na ondertekening van de samenwerkingsovereenkomst gezamenlijk een voetbalmatch van FC Groningen. V.l.n.r.:
- Tom Bodde (hoofdredacteur Panenka)
- Robin Beck (hoofdredacteur Catenaccio)
- Bert Talens (uitgever)
- Michiel Hoorens (redacteur Catenaccio)