DeDrontenaar.nl

Vrijdag, 22 november 2024

Dagelijks online, elke 2e woensdag van de maand op je deurmat in de gemeente Dronten

Fout Connexxion bij scholierenbus Swifterbant; klanten moeten zelf in actie komen

Fout Connexxion bij scholierenbus Swifterbant; klanten moeten zelf in actie komen
Bus van Connexxion in Swifterbant.
Foto: ©maartenheijenk.nl (archieffoto)
Redactie: M.H.

SWIFTERBANT - Een busritje tussen Swifterbant en Dronten kost iets meer dan twee euro. Door een fout van Connexxion betaalt een deel van de reizigers echter ruim vier euro. Als zij het teveel betaalde geld terug willen krijgen, moeten ze zelf in actie komen.

Behalve de reguliere bus van Connexxion, rijdt er vanuit Swifterbant ’s ochtends ook vaak een touringcar. Afhankelijk bij welk busstation de passagier in- en uitstapt kost een enkele reis volgens de website van Connexxion ruim 2 euro. Bij passagiers die met de touringcar rijden, wordt echter ongeveer het dubbele van de OV-chipkaart afgeschreven.

Connexxion erkent fout

„De tarieven zijn niet gestegen, dus hier gaat systeemtechnisch iets niet goed”, erkent een woordvoerder van Connexxion.

De busmaatschappij zegt het te veel afgeschreven bedrag echter niet eigenhandig te kunnen terugbetalen: „Om het te kunnen analyseren en het teveel betaalde geld te kunnen restitueren moeten reizigers zich toch melden bij onze afdeling Klantenservice, zodat we er achter kunnen komen wat er mis gaat.”