DeDrontenaar.nl

Zaterdag, 23 november 2024

Dagelijks online, elke 2e woensdag van de maand op je deurmat in de gemeente Dronten

Carpe Diem Consumentenbeurs met nieuwe standhouders en open podium schot in de roos

Carpe Diem Consumentenbeurs met nieuwe standhouders en open podium schot in de roosCarpe Diem Consumentenbeurs met nieuwe standhouders en open podium schot in de roosCarpe Diem Consumentenbeurs met nieuwe standhouders en open podium schot in de roosCarpe Diem Consumentenbeurs met nieuwe standhouders en open podium schot in de roos
Redactie: M.H.

DRONTEN - De tweede editie van de Carpe Diem Consumentenbeurs in De Meerpaal was gisteren een schot in de roos. Dat was met name te danken aan de nieuwe standhouders en het open podium. „We geven artiesten de mogelijkheid om het podium te pakken, met name jonge mensen uit Dronten”, aldus organisator Nathalie Minkman, „En dat is fantastisch.”

De makelaar uit Dronten organiseerde vorig najaar voor ’t eerst een consumentenbeurs. Dat was een dusdanig succes, dat er dit jaar een vervolg aan is gegeven.

Nieuwe exposanten

Nathalie Minkman is niet blindelings doorgegaan op de vorig jaar ingeslagen weg. „Nee, we hebben heel veel nieuwe exposanten. Ongeveer de helft deed het afgelopen jaar ook mee, maar we hebben ook nieuwe ondernemers om het interessant te houden voor de consument.”

Nieuw was ook het open podium. ’s Ochtends oogstte daar een singer-songwriter uit Bunnik veel waardering. ’s Middags volgde de band In Turn uit Dronten, bestaande uit Sven van Otterloo, Gijs Roossink, Anne Veenstra, Anna-Lies Bril, Silvan van den Boom en Florian van de Belt. „Dat was een daverend optreden”, aldus Minkman. Aansluitend traden Joanne Haasjes en Daan Hiddink uit Dronten op.

Warm en droog

Vanwege de regenachtige weersomstandigheden zocht een groot deel van het winkelend publiek de warme en droge Meerpaal op. „De reacties zijn erg leuk”, constateerde Nathalie Minkman, „Vorig jaar de eerste beurs, dat was een verrassing. Dit jaar was het een uitdaging om het niveau hoog te houden. Tot nu toe lijkt dat gelukt, want iedereen is heel enthousiast.”

Heeft Carpe Diem als makelaardij ook wat aan de beurs? „Ja natuurlijk”, antwoordt Nathalie, „Wij willen graag in contact komen met de consument, zodat ze weten wie we zijn en laten zien wat we doen. We leggen hier veel contacten, in de hoop dat ze ons later nog eens bellen.”

Redepassage

Behalve de plannen voor een derde consumentenbeurs in 2018 heeft Carpe Diem ook andere plannen. Zo prijkt in een winkelpand aan de Redepassage al de naam van het makelaarskantoor met als motto ‘Makelaardij 2.0’.