DRONTEN - Bij haar nieuwe aanpak van de marketing houdt de gemeente Dronten vast aan de oude slogan ‘Dronten geeft je de ruimte’, die al tien jaar in gebruik is. „Er is nog steeds heel veel draagvlak voor”, zegt marketingadviseur Jacqueline Lijs, „Hij klòpt ook gewoon nog steeds.”
Burgemeester Ineke Bakker is het daar helemaal mee eens: „Ik vond het heel opvallend tijdens de grote stakeholdersbijeenkomst die we hebben gehouden in De Meerpaal. Daar zag je dat iedereen zich heel goed in deze slogan herkent. Waarom zou je iets afschrijven wat kennelijk nog heel goed de lading dekt?”
Marketeer Marco van Hoek van het Citymarketing Collectief over de slogan: „'Dronten geeft je de ruimte’ is nog steeds een belofte dat staat als een huis: stadse voorzieningen met dorpse sfeer, veel recreatiemogelijkheden, de betrokken en actieve samenleving en een innovatief en uitvoeringsgericht bedrijfsleven.”
Breder inzetten
Het betekent niet dat de marketeers op hun lauweren gaan rusten. „Nee, het zou mooi zijn als je met elkaar meer invulling aan zo’n slogan kunt geven”, meent Lijs, „We willen de slogan breder inzetten.”
„Dus niet alleen voor het aantrekken van nieuwe bezoekers, bedrijven en bewoners, maar ook door bijvoorbeeld de huidige bedrijven te laten vertellen welke ruimte zij hier krijgen en hebben gekregen. In die zin wordt-ie al verhalend ingezet om uit te stralen wat we al hebben.”
Volgens de adviseur moet de slogan model staan voor de campagnes, de activiteiten en de manier waarop er wordt gewerkt: „Het is dus méér dan zomaar een slogan.”