DRONTEN - Als het om marketing gaat, werkt de gemeente Dronten sinds 2012 onder de naam ‘Dronterland’. Die term gaat binnenkort waarschijnlijk de prullenbak in.
De gemeente Dronten wil de marketing opnieuw vorm geven. Daarvoor is een werkplan van 29 pagina’s opgesteld, waarin het woord ‘Dronterland’ niet voorkomt.
Betekent dit dat de gemeente afscheid neemt van Dronterland? „We hebben nog geen definitieve honderdprocentkeuze gemaakt”, antwoordt Jacqueline Lijs, „Maar als we kijken naar de sessie met stakeholders, dan is er op dit moment meer draagvlak voor Dronten dan voor Dronterland.”
Jacqueline Lijs
Jacqueline Lijs is door de gemeente ingehuurd om de marketing mede vorm te geven. Zij is geboren en getogen in Swifterbant, woont tegenwoordig in Dronten en houdt zich op freelance basis bezig met marketing en communicatie.
De marketingadviseur zegt ‘supertrots’ te zijn op Dronten: „Ik woon hier met plezier, we hebben een bedrijf hier en ik vind het mooi dat ik me voor m’n eigen woonplaats kan inzetten. Daar draag ik graag mijn steentje aan bij.”