DRONTEN - De gemeente Dronten probeert nieuwe bewoners te trekken met een serieuze wooncampagne. „Waarom is er niet gekozen voor humor?”, wilde Suzanne Stoop (PvdA) weten. „Dan moet je wel humor te vertellen hebben”, antwoordde Perry ten Hoor.
De door de gemeente ingehuurde reclamemaker vindt dat Dronten een ernstige wooncampagne moet voeren. Suzanne Stoop voelt zich meer aangesproken tot frivoliteiten: „De huismus van Lelystad bijvoorbeeld. Dat doet iets met je, dat is zó leuk bedacht! ‘Er gaat niets boven Groningen’, zo’n leus hou je vast…”
Ik snap uw punt
„Ik snap uw punt”, reageerde Ten Hoor gisteravond tegenover de gemeenteraad, „Maar dit is een wooncampagne en geen algemene promotiecampagne. ‘Er gaat niets boven Groningen’ is een wat bredere campagne, waarbij we ook toeristen trekken.”
„Je moet serieus met je doelgroep omgaan”, vervolgde Perry ten Hoor, „Als jij in Amsterdam, Almere of Lelystad woont, je bent behoorlijk zat van het stedelijke klimaat en je zoekt een andere plek om te wonen, dan kun je dat met een hele grappige huismus gaan doen. Maar ik zou veel meer getriggerd worden door authentieke èchte verhalen; mensen die aangeven: je kan hier heerlijk wonen voor een betaalbare prijs.”
Knipoog
Perry ten Hoor gelooft in dat serieuze verhaal: „Een knipoog zou niet gek zijn - dat ben ik met u eens - maar dat past binnen de wooncampagne van Dronten minder dan bijvoorbeeld een toeristische campagne.”