DRONTEN - Oost Flevoland Woondiensten (OFW) heeft in 2015 een 7,8 voor haar dienstverlening gekregen. In 2014 was dit nog een 7,6. ,,Daarmee scoort de corporatie boven het landelijk gemiddelde’’, aldus de woningcorporatie.
Huurders geven vooral een hoger cijfer op het contact met OFW, het zoeken van een woning en het betrekken van een woning.
Ontevreden klanten
Bij het omgaan met ontevreden klanten scoren corporaties landelijk een 6,2. Met een 6,4 doet OFW dit iets beter. ,,Al valt er hier dus nog een hoop te leren’’, aldus manager Wout Kranen, ,,Je ziet hier dat vooral het snel reageren op ontevredenheid en het uitleggen wat we met die ontevredenheid gaan doen, nog aandacht vraagt.’’
Het onderzoek is uitgevoerd door de stichting Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector. Het hele jaar werd de dienstverlening van OFW gemeten op verschillende onderdelen.